Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

Kjøpsbetingelser

Generelt

Kjøp fra vår nettbutikk til privatpersoner er regulert av standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett.

 

Firmainformasjon

Foot Care AS

Postboks 75

1471 Lørenskog

 

e-post: post@footcare.no    

Tlf: 67 97 80 40

Organisasjonsnummer: 980 530 329

 

Priser/frakt

Prisene som er oppgitt i nettbutikken inkluderer merverdiavgift.

Frakt er kr 89,- pr ordre for sko (levert til nærmeste postkontor).

Frakt for innleggssåler er kr 45,- ved 1 par, ved flere par blir frakt kr 89,- pr ordre.

Hjemlevering: Som alternativ til pakke levert til nærmeste postkontor, tilbyr vi hjemlevering til kr 149,- i de områder Posten tilbyr dette. Dette kommer da opp som et alternativ i kassen under "Velg leveringsmåte".

 

Ordrebekreftelse

Det vil bli sendt en automatisk ordrebekreftelse til oppgitt mail-adresse så snart ordren er mottatt hos oss.

 

Betaling

- Privat

Vi bruker Klarna Checkout som betalingsløsning. Klarna Checkout gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nett. Med denne betalingsløsningen kan du som kunde betale med Klarna Faktura*, Klarna Delbetaling* eller med kort (Visa og Mastercard). Standard betalingsmetode er Klarna Faktura, men du kan enkelt bytte betalingsmetode etter at du har trykket ”Kjøp”. Ved Klarna Faktura vil du motta faktura på e-post når varen sendes fra vårt lager. Standard betalingsfrist er 14 dager.

Almenne vilkår for Klarna Checkout finner du her

*) Klarna faktura og delbetaling (konto) krever at du oppgir person nr for godkenning hos Klarna. Ditt person nr sendes kun til Klarna. Foot Care har ikke tilgang til denne informasjonen.

Ønsker du ikke å oppgi person nr, trykker du på "Jeg ønsker ikke å oppgi fødselsnr", og kan betale med kort  (Visa/Mastercard).

Ved spørsmål vedr din Klarna faktura/konto, trykk HER (link til Klarna).

 

- Bedrift

Dersom du handler som bedrift, klikk på ”Bedrift” i kassens pkt 3 "Fullfør kjøpet". Forøvrig er framgangsmåten som for private.

 

Levering

Varer som er på lager vil sendes med Posten/Bring i løpet av 2-3 dager. Så snart Posten/Bring mottar pakken vil de sende ut sporingsinformasjon til oppgitt mobil nr og mail-adresse.

Dersom varen er midlertidig utsolgt, vil antatt leveringstid være angitt på produktsiden (rett over prisen). 

Bytte/retur 

Det er 14 dagers bytte- og returrett så lenge varen kun er prøvd, og ikke brukt. Ved bytte, legg ved informasjon om hva du vil bytte til. Ved retur, fyll ut tilsendte angrerettskjema. Husk konto nr hvis du skal ha tilbake penger. Vi ser helst at varen returneres i originalemballasjen. Returer skal ikke sendes mot oppkrav, disse vil ikke bli utløst.

Frakt ved bytte/retur

Det er fri retur forutsatt at du benytter tilsendte adresseetikett.

Uavhentede pakker

Uavhentede pakker blir belastet med et gebyr på kr 200,- for utlagt porto.

Angrerett

Angrerettskjema blir tilsendt pr e-post.

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.